Wednesday, August 31, 2011

Hari raya Vol 1


boleh la...suam2 kuku jer.
tu laa yg bole aku simpulkan raya kali ni.
asal?
aku rasa korang pon same kan?
aku rase mungkin usia yang mempengaruhi.
dh nak dewase kan xkn nak sakan nao raye. haha
tahun ni mcm x best sangat bile nenek aku ditimpe sakit. uzur orang tue.
slalu beliau yang anyam ketupat. aku rebos ketupat. baru terase feel raye.
tpi thun ni x dapat. mgkin tu sbb aku x trse sngat feel raye thn ni. dekat u aku xde downlod 1 pon lagu raye. serius xde feel giler.
ok tu yang prtme.
keduanya tahun ni aku x smpat tgk mak buat kueh. almaklumlah dudok kt u. serius terkilan x dpt tlg mak buat kueh. x dapat nk abeskan kueh2 hangus ;(
ketiganya ni aku dah slalu rase. tpi tahun ni mcm lebeh shadu plak.
aku teringin nak buat photo keluarge aku full. ade mak,abah,nenek, dan 8 adek bradik aku.
aku rase xkan dapat kot. humm..
aku doakan keluarge aku bole bersatu kembali 1 hari nanti.
ke 4 plak sbb azzam xde. cibai. raya tanpa kawan baek mcm makan kuew teaw xde telo mate taw x!
ke 5 sbb nie tahun 2 aku xde awek nak beraye same. bkn gedik. tpi ia mcm kekosongan tawu x.
ke 6 aku lebeh banyak diam raye ni. bayak senyum kosong sahaja.
menanti detik2 keluarge aku bersatu.
mungkin ke ade harapan lagi semua adek brdik aku bole dudok 1 tmpat. makan kueh same2. borak same2..haha mcm time kecik dlu. pastu amek gambar same2.
kalo aku rindu dorang. aku main2 ngan anak dorang saje. dorang? nak bergurau ngan aku pon segan sbb kite mmg ade jurang sejak kecil.
seb bek ade kak ina. idah. yang pandai mengisi kekosongan dlm keluarge ini.
ok dah. itu.
ketujuh mungkin sbb aku sendiri dah makin malas.
segale mcm kemalasan ni menghantui ape saje yang aku buat.
mungkin sbb aku xde motivasi lagi kot.
kelapan sekarang aku dah sedar banyak sangat dh perubahan dalam hidup aku.
kesembilan aku x cukop beribadah time Ramadhan. sesunggohnya bergitu ruginya aku :(
dan ke10. aku xde kau. !

2 comments: