Tuesday, January 17, 2012

hujan lewat malam .




sekarang jam 3.24 am.
hujan lebat tibe2 . ape aku perlu buat waktu hujan ni.
tido je? boring mungkin.
5 minit aku sejenak berfikir baru aku sedar .
bende yang sama akan terjadi pada kalian juga.
waktu2 hujan kau terfikir tentang sesuatu . mugkin barang . mungkin orang .
adakah baju diampaian akan lencun .
adakah mak sudah diselubungi selimut waktu hujan ini dirumah .
adakah kau sedang mimpikan aku sebagaimana aku mimpikan kau semalam .
adakah perlu ku reneh air untuk rendam maggie laksa itu.
adakah aku perlu teros berhayal .
sedangkan rakan lain lena kapan awal malam lagi .
mungkin persoalan akan terus timbul selagi hujan ini turun ke bumi malam ini .
perlukah aku penat penat kan otak .
bukankah ini masanya segumpal otak ini perlu rehat dari memikirkan kau .
mungkin aku perlu tidur .
menaip fullstop .

No comments:

Post a Comment