Friday, June 3, 2011

Melake & mencarot -,-

"eh lahanat..lame x nampak kau..pe kabau kau?"
"sial ko..dah kawen x kabau kat aku"
"lahabau kau..cepat ler kite dah lambat nau nie"


ha ape mcm? asal tibe2 aku mencarot? tu laa contoh2 ayat2 orang melake. haha
haha xde pape pon..juz aku terbace 1 entri ade 1 mamat blogger nie..dia mcm mengutok melake sbb kuat mencarot..cehh..lu mcm x mencarot je brader?? haha
ok aku kt sini mcm gase terpggil nk terangkan pasal isu ni..nk kate isu bkn laa..tpi sesetengah orang ckp mcm hal besau lak..pdhal ia dh mcm identiti melake dah.
ape rase masakan kalo x letak ajinamoto? mkn kfc x letak sos? ABC x letak cincau? nasik x letak kicap? pakai seluar jeans x pakai tali pinggang? main Pes x gune analog?
still bole makan dan pakai kan? tpi kalo letak lagi sedap kan?
itu laa perumpamaan yg ak ley bagi..owang melake mencarot niat nak sedapkan bahase je.niat bkn nk maki2..cume menyedapkan bahase..klo korang dtg melake korang akan nampak orang tua2 dok borak kedai kopi smbil2 mencarot2..still bole gelak2..xde pon letak parang kt leher..hahahaha..tpi aku ngaku laa skrang bdk2 yang baru nk up terlebeh over mencarot (semua tempat same) .
yang penting niat individu kan? terimela indentiti setiap negeri dengan hati yang terbuke tanpe perlu nak kutok2 kan..sebenau nye ia unik laa..kadang2 aku tergelak tgk orang2 tua mencarot sesame sendiri..mkin akrab plak aku tengok..


ok tu je aku nak citer..aku bangge lahir dekat negeri bersejarah nie..even ak sendiri cakap lahabau..lahanat..sial..sekurang2 x hipokrit..haha..yg penting niat digunekan untuk sedapkan bahase je..( kalau salah tegur saye k).

3 comments: